Primul raport de cercetare din seria Digital Natives Report este Financial Behaviour: Bugetul de venituri si cheltuieli al nativilor digitali din Romania. Studiul include o cercetare cantitativa si calitativa despre banii tinerilor intre 14 si 24 de ani, activi online in Romania (nativii digitali): de unde vin, pe ce ii cheltuie, cu ce frecventa si de ce. Raportul e realizat de catre Cult Research si 1424.ro si sustinut de IQads.
Veniturile tinerilor si modul in care aleg ei sa si le cheltuiasca sunt in permanenta subiecte de discutii printre oamenii de marketing si comunicare. Iar cand intervine si particularitatea mediului online, a generatiei digitale din Romania, lucrurile se complica si mai mult.
Plecand de la acest fapt si adaugand o doza de curiozitate asupra acestui public tinta, Cult Research impreuna cu 1424.ro au realizat studiul explorativ Financial Behaviour: Bugetul de venituri si cheltuieli al nativilor digitali din Romania.
Urmatoarele aspecte au reprezentat centrul de interes al studiului, atat in segmetul adolescentin (14-18 ani), cat si in segmentul tinerilor adulti (19-24 ani):
Segmentul Adolescenti (14-18 ani):
Segmentul Tineri Adulti (19 -24 ani):
Cercetarea cantitativa
Studiul Financial Behaviour: Bugetul de venituri si cheltuieli al nativilor digitali din Romania prezinta opiniile a 1077 de tineri, cu varsta cuprinsa intre 14 si 24 de ani, activi in mediul online. Acest esantion probabilistic a fost extras in mod aleatoriu, simplu din panelul 1424.ro.
Perioada de culegere a datelor a fost de 06 decembrie 2013- 06 ianuarie 2014. Instrumentul de cercetare: chestionar structurat. Ajustarea esantionului s-a realizat cu ajutorul ponderarii post-stratificate (in celula), in conformitate ca statisticile oficiale www.sati.ro. Ponderarea post-stratificata s-a realizat cu ajutorul variabilelor gen biologic si varsta.
Cercetarea calitativa
Atat in faza de setare a proiectului, cat si in cea de interpretare a rezultatelor, am provocat o serie de discutii online in cadrul platformei tpu.ro.
Raspunsurile la aceste intrebari au fost analizate calitativ pentru o mai buna intelegere a modului in care tinerii se raporteaza la un viitor job, cum pot castiga bani si ce nevoi de cheltuire au.
De asemenea, cele doua interviuri in profunzime au avut rolul de a intelege mai bine modul in care tinerii isi distribuie cheltuielile si motivatiile comportamentelor de cheltuire.
Aici centralizam materialele editoriale despre raport si nativii digitali, publicate pe IQads si SMARK.
Nativii digitali din Romania: structura cheltuielilor si a surselor de venit
In ce directii se impart bugetele nativilor digitali din Romania
Nativii digitali din Romania si sursele de venit
Nativ digital cu smartphone in mana - autoportret in benzi desenate
In portofelele nativilor digitali romani cu 1424 si Cult Market Research
In raport cu digitalul, putem fi nativi sau imigranti
La noi versus la ei: consumul de media al nativilor digitali
Connected consumer insights la Marketing Research Conference 2014
[LIVE TEXT] Marketing Research Conference 2014: Next Generation Research
Cum arata consumatorul conectat? Raspunsuri de la Marketing Research Conference 2014
Raportul de cercetare "Financial Behaviour: Bugetul de venituri si cheltuieli al nativilor digitali din Romania" se adreseaza comunitatii profesionistilor de marketing si comunicare din Romania si este o cercetare realizata de catre Cult Research si 1424.ro.
Pentru a afla alte detalii despre acest raport si costul lui, completati formularul de contact si un reprezentant al agentiei de research va va raspunde.
Dupa realizarea comenzii ferme, studiul va fi disponibil in format electronic in maximum 5 zile de la finalizarea discutiilor contractuale.